2017-listan

sommarfest august -17
 
Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Ja. Jag körde bil själv, började arbeta på heltid, röstade, köpte starksprit i affären och flyttade hemifrån.
 
parkalompolo 12/7 -17
 
Vart reste du?
Stuttgart i Tyskland, Warzsawa i Polen, Stockholm, Rantajärvi, sydöstra Kanada och nordöstra USA. Sedan var jag domare i Örnsköldsvik, men det känns lite för "hemma" för att räkna med.
 
toronto july 21th 2017
 
En mobilanteckning:
Ni får tre.
 
en mobilanteckning
 
När jag satt på flygplatsen på väg till Kanada och fick bevittna något vackert.
 
en mobilanteckning
 
En anteckning från Toronto.
 
en mobilanteckning
 
Under hamnfestivalen då jag, Lina och William kommunicerade via mobilen för att högtalarna var för starka.
 
november 2017
 
Är det något du saknade år 2017 som du vill ha år 2018?
Jag vill vara PIGG igen!! Inte gå och lägga mig 19.00 eller sitta och kolla på serier istället för att laga mat eller skriva. Och så vill jag dokumentera mer och bli bättre på att organisera mina dokumentationer. Just nu har jag flera tusen bilder på datorn som är över två år gamla som jag inte ens gått igenom än. Och liksom hallå, hela det här inlägget är byggt på mobilbilder... 
 
en fredag på roasters/olearys
 
Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
11/11. Internationella singeldagen och dagen då jag inte längre var det.
 
min bästa helg
 
En gång du grät:
Jag gråter väldigt mycket. Nu senast grät jag för att jag inte orkade ha feber för trettonde dagen på raken.
 
july 2017
 
Vad var din största framgång 2017?
Oj. Jag har gjort många stora grejer det här året. Tagit studenten och körkort, flyttat hemifrån och börjat jobba heltid. Det är några stora framgångar i livet. Om inte annat ger det grymt höga vuxenpoäng.
 
best of instagram 2017
 
Bästa köpet?
Min polaroidkamera kanske? Eller min nya säng, oh lord så skön den är.
 
august -17
 
Bästa läsupplevelse?
"Björnstad" och "Vi mot er" av Fredrik Backman. Han skriver så äkta om hur sport kan glädja och fördärva folk.
 
may -17
 
Bästa tv-serie?
I år gillade jag "The Office" (den amerikanska versionen), "Cable Girs" och "Rick & Morty".
 
october 2017
 
Bästa film?
Jag ser inte på film, jag gör verkligen inte det. Men nu vart jag ju så sjuk mellan jul och nyår och då tvingade mamma mig att se "Rain Man" och "Notting Hill". Tack mamma för fina filmupplevelser.
 
august -17
 
Bästa matupplevelse?
När vi var i Buffalo, New York och åt på en liten italiensk restaurang!! Tryffelpommes och en sjukt god pizza som jag inte ens kommer ihåg vad det var på. Men det jag kommer ihåg var att jag dog goda-mat-döden.
 
toronto july 21th 2017
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2017?
Mina mest spelade låtar 2017 finns här:
 
 
Men de som kommer påminna mig om 2017 extra mycket är Feels med Calvin Harris mflFull av liv med Thomas Stenström och 13 med Håkan Hellström.
 
november 2017
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag! Jag har fått uppleva och göra mycket gör första gången i år, och allt det har jag fått dela med guldklimpar till människor.
 
den 15 maj 2017
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Badat badkar, tagit hand om mig själv. Klappat mig själv på axeln och sagt "du duger och är bra och jag älskar dig" till spegelbilden.
 
october 2017
 
Nyårslöfte?
Hmm, att bli mer matmedveten kanske? Ha koll på vart saker kommer ifrån och vad de gör med mig. Sen vill jag lova mig själv att när året är slut så ska min livssituation se annorlunda ut på något sätt. Att jag bor någon annastans, pluggar något annat, jobbar med något annat, är någon annan. Och att jag ska lära mig tvätta. Det är dags nu.
 
october 2017
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
På min nittonårsdag vaknade jag upp med ballonger, presenter och frukost på sängen. Sedan tog jag mitt pick och pack och åkte till Telia-huset för att jobba kväll. Det roligaste med att fylla nitton var min födelsedagsfest. Jag lyckades klämma in över 40 personer på min undervåning och var tvungen att sätta mig på golvet och gråta en skvätt för att jag kände mig så lycklig och älskad.
 
october 2017
 
Högsta önskan just nu?
En bostadsrätt i Stockholm, att jag kommer in på utbildningar jag vill gå, att världsnyheterna ba kan chilla och att jorden inte går under.
 
hemma hos esther
 
Vad fick dig att må bra?
Alla nattliga bilturer jag har gjort med en bästis i passagerarsätet, att packa en bil och åka till Rantajärvi med viktiga människor, sol och kompisar kompisar kompisar.
 
august -17
 
Vad fick dig att må dåligt?
Att jag körde av vägen, stress och osäkerhet. Och allt det där gamla vanliga.
 
october 2017
 
Vem saknade du?
Ellen, Clara, Betty och Max.
 
alma och ellen i stockholm
 
Vad är du mest stolt över?
Mig själv. Hur långt ett år kan ta en. 
  
instead of a summer party
  
Läs också:
- 2016-LISTAN
- 2015-LISTAN
 
0 kommentarer