vecka 3

 
vecka 3
 
Tredje veckan i januari. Halvägs genom årets mest-vardag-månad! Den här veckan kommer det bli mycket jobb, jag är bara ledig en dag på hela veckan och jobbar helgen. Däremot är det min sista jobbhelg på länge, vilket känns helt underbart! Förra veckan fick jag mycket gjort i lägenheten och jag ska försöka hålla mig på samma spår den här också. Jag skulle behöva rensa i lite lådor och göra mig av med saker som bara tar plats. Väldigt sjukt hur man har lyckats fylla upp all förvaring i lägenheten på mindre än ett halvår... Nu till veckans lista!
 
Veckans att göra:
Rensa min förvaring!! Jag skulle behöva gå igenom min garderob (den minsta och gulligaste walk-in-closeten) och min kista som har för vana att samla på sig en himla massa onödiga grejer. Jag skulle vilja träna, men har fått träningsförbud av min läkare i en månad för att inte riskera att flunsan sätter sig på hjärtat. Det hade ju varit dumt.
 
Veckans tråkiga:
Ansöka om sjukpenning för tiden jag var sjukskriven. Och den här artikeln som får mig att ifrågasätta alla män som ska vara så himla woke och feministiska. Fan fan fan denna jävla värld alltså. Lova att ni är snälla med varandra!
 
Veckans häng:
På tisdag ska jag hänga med Kiyra igen, myspys!! Sen till helgen planerar jag, Alma, Maya och Klara att äta middag tillsammans och kanske få i oss ett glas vin eller två. Hoppas hoppas att det blir av.
 
Veckans lediga:
På tisdag jobbar jag inte!! Då ska jag hem till byn och vara hundvakt. Planerar att dyka ner i soffan och ha Kiyra med mig under en filt och plöja serier. Vilket för oss till...
 
Veckans serie:
Just nu ser jag och William på Dirk Genty's Holistic Detective Agency, och jag ser på säsong sex av New Girl och har börjat kolla på The Crown. Alla på Netflix.
 
Veckans matlagning:
Jag har det rätt tätt med matlådor i frysen nu, men när jag var på Coop igår hittade jag broccolibullar med prästost i. Tänker att det får bli veckans middag, för jag är så pepp på att smaka dem.
 
 
Veckans tips:
Ett gäng från Lärkan har skapat ett zine som heter Flickrummet och de ska ha releasefest på fredag! På Galleri Syster i Luleå kl 19.00!! Jag tycker att ni ska gå dit. Tyvärr jobbar jag så jag missar <//3
 
Veckans pepp:
Ni som missat Oprahs golden globe-tal kan ta och se det här. Varsågod för pepp.
 
0 kommentarer