vecka 2

 
vecka 2
 
Bild.
 
Godmorgon och ny vecka hörni! Jag vaknade kvart i sex i morse för att hinna duscha innan bussen gick. Förut avskydde jag alla morgnar där jag behövde ta tidiga bussen från byn, men nu kan jag tycka att det är lite mysigt. Att få tassa upp tidigt på morgonen med hela huset tyst medan jag förbereder mig för min dag ger en ett lugn i kroppen. När man sen sitter på den 45 minuter långa bussturen fortsätter terapi-sessionen. Man kan som inte göra mycket annat där än att bli stilla och lyssna på sina egna tankar. Tänk vad man kan börja uppskatta saker så fort de inte ingår i ens vardagsrutin längre.
 
Den här veckan jobbar jag fem av fem vardagar, men ska försöka binda in lite energi på eftermiddagarna ändå så att det inte bara blir att jag sover redan klockan 19.00.
 
❄️ Veckans att göra:
En massa grejer. Jobba, laga mat, städa och dra igång skridskoskolan på söndag.
 
❄️ Veckans tråkiga:
Storstäda i lägenheten. Dammsuga, dammtorka, skura och dona. 
 
❄️ Veckans häng:
I morgon kommer mamma förbi med Kiyra och vi ska häng hela kvällen. På lördag ska jag först ha möte med Vilma på dagen och sedan dricka vin med Ellen (som fyller år idag, grattis grattis!!) på kvällen. Mycket pepp på detta!
 
❄️ Veckans lediga:
Idag och på torsdag har jag ingenting inplanerat. Ska försöka hålla dessa kvällar lediga och låta mig se på serier och läsa bok eller något annat segt och degigt som jag brukar vilja göra.
 
❄️ Veckans matlagning:
Jag måste göra ett storkok i veckan så att jag har matlådor så det räcker. Jag är sugen på att antingen göra en linsgryta eller någon slags pasta. Hmm, vi får se hur det blir.
 
❄️ Veckans bok:
Just nu lyssnar jag på Sapiens av Yuval Noah Harari på Storytel. Det är typ den mest intressanta bok som jag någonsin läst? Läser och lyssnar på boken parallellt och känner hela tiden att mitt mind blir blown.
 
❄️ Veckans pepp:
Om en månad har solen gått upp i Luleå vid den här tiden!! Kämpa solen!!
 
0 kommentarer