en ledsen monstera och en mammig hund

Hej och glad tisdag på er! När jag skriver det här sitter jag i min säng med en pipade Kiyra i famnen. Hon löper och vill bara vara nära och bli klappad på hela tiden. Något som jag inte har något emot att erbjuda. Mamma är på kurs med Tequila så Kiyra fick stanna här med mig. 
 
january -18
 
Jag köpte en monstera innan jul, och den gillar verkligen inte sin plats i livet just nu. Jag har läst på lite om hur den vill ha det och försökt tillfredställa dens behov. Men den är kräsen. Nu får den en dusch varje gång jag går förbi den med en liten sprayflaska, så vi får se om det gör den gladare. För en ledsen (och bränd??) monstera är ingen happy monstera. Om ni har monstera-tips, pls hit me up!
 
january -18
 
Såhär får man gå runt med Kiyra så att hon inte gnäller. Observera den svarta väggen i bakgrunden, snart blir den vit och fylld med böcker och fina tavlor!!! Vill också skaffa en matta istället för att ha tre olika som korvar runt sig på golvet, hmm. Mycket att tänka på i en liten lägenhet. Särskilt i ens första.
 
january -18
 
Nu ska jag och menshunden ligga stilla och se på serier. Inte ett dyft mer. I morgon ska jag försöka få tid på vårdcentralen, för nu har jag haft feber av och till sen den 20 december. Önska mig lycka till!
 
1 kommentar
Monstera

Jag tror att den kan va köldskadad. Bara att kapa bort alla skadade blad och hopps att den får nya friska!