hej från andra sidan atlanten och en dag i toronto

Hej på er!
 
Jag sitter på andra sidan atlanten och bloggar idag, från Chicago närmare bestämt. Vi kom hit igår och hittills har vi hunnit med att gå runt i parker och shoppat upp lite semesterpengar. Men idag tänkte jag hoppa tillbaka en vecka i tiden och skriva om vår första Toronto-dag, kom och häng! 
 
 
toronto july 19th -17
 
 
I tisdags vaknade vi upp i en stad som ville vara våran kompis. Kvällen innan hade vi landat i Toronto i Kanada och vi var gode jetlaggade. Men kriga på gjorde vi ändå! 
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Toronto känns verkligen som en snäll stad. Folk håller upp dörren för en, ger en komplimanger i kön till kassan, butikspersonalen presenterar sig själva innan man går och provar något så att en enklare ska kunna be om hjälp om man vill byta storlek eller så. Det känns som att alla vill en väl.
 
 
toronto july 19th -17
 
 
Här skulle man kunna bo va?
 
 
toronto july 19th -17
 
 
En grej som är kul att göra utomlands är att traska runt i matvaruaffärer och kolla på mat och människor. Jag köpte med mig lite nödproviant, pocky och vattenmelonsjuice (att ha istället för det klorsmakande kranvattnet).
 
 
toronto july 19th -17
 
 
Vi hyrde en lägenhet i centrum och efter våran morgonprommis gick vi tillbaka dit. Då upptäckte vi att läggan hade en himla guldklimp, en takterrass med solnedgångsvy!! 
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Här kan man va.
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Jag gick runt i mina nya t-shirt från bikbok och mina bästa jeanskjol från monki.
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Efter den snabba visiten i lägenheten gick vi vidare mot vattnet. Vi funderade en stund på att hyra kanoter och ta en tur men så kom vi på att jag ju är sjukt rädd för vatten så det skippade vi.
 
 
toronto july 19th -17
 
 
Vi satte oss på en uteservering istället. I Kanada måste man vara nitton bast för att få ta en drink, så arton år och nio månader gamla Alma fick nöja sig med en pepsi medan mammsi och pappsi smuttade på något annat smarrigare.
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Jetlagged kom ikapp mig och jag började må lite svajigt, så vi bestämde oss för att börja promenera tillbaka i hettan. Hemma i Luleå är man van vid att det blåser svalkande (läs isiga) vindar från hamnarna om det blir lite för varmt, men i Toronto var till och med vindarna brännande. Som en hårförn.
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Vi flydde in till a/c:n i en bank en studn och kollade på fina ballonger (tänkte så mycket på @geronimoballoons!!)
 
 
toronto july 19th -17
 
 
Här kan man bo.
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Vid klockan golden hour och solnedgång dock jag mitt pick och pack och satte mig i en stol i solen på takterrassen.
 
 
toronto july 19th -17
 
toronto july 19th -17
 
 
Magisk grej det där med solnedgångar. Helt omöjligt för mig att fånga på bild också.
 
 
toronto july 19th -17
 
 
Sen var det natt. Nu är det också natt. Vi har varit borta i nio dagar redan, och om tio dagar är vi hemma igen. Shit.
 
0 kommentarer