bubble tea, bh:ar och dans i piren

 
En dag i Toronto. Vi vaknade vartidigt, är fortfarande jetlaggade. Jag och mamma tog vara på morgonen genom att gå och gymma. Efter frukosten bar det av in i vimmlet igen.
 
 toronto 19 juli -17
 
toronto 19 juli -17
 
 
Vi styrde stegen mot Torontos "chinatown". Vi hittade en matbutik inklämd i bottenvåningen av en byggnad. Där kostade fem stycken limes mindre än 8 kronor. Självklart gick vi in.
 
 
toronto 19 juli -17
 
 
Jag drog med mig en ramune och lite pandakex hem. Och en kopp nudlar till lunch!
 
 
toronto 19 juli -17
 
toronto 19 juli -17
 
 
En obligatorisk grej att köpa när det finns: bubble tea!! Mango till mig och banan till Isac.
 
 
toronto 19 juli -17
 
toronto 19 juli -17
 
 
Finfint vare i lelle chinatown.
 
 
toronto 19 juli -17
 
toronto 19 juli -17
 
 
Det började spöregna så vi drog upp till lägenheten igen. Jag passade på att föreviga min chinatown-fika och min nya och gamla beiga bh. Den gamla är ju nästan grön i jämnförelse med min nya fina! Den är även mycket mindre. Jag gick och fick min bh-storlek utmätt och har tydligen (som typ alla gör) gått runt med fel storlek. Men det är klart, jag har köpt samma storlek sen jag gick i sjuan så något borde ju ha förändrats.
 
 
toronto 19 juli -17
 
 
Efter lunch blev det shopping, efter shopping middag och sen, sen drog jag och mamma ner till piren.
 
 
toronto 19 juli -17
 
toronto 19 juli -17
 
 
Där var det fest! Ett storband och ett gäng sångare fyllde piren med toner av Frank Sinatra och Ella Fitzgerald.
 
 
toronto 19 juli -17
 
toronto 19 juli -17
 
 
Och det var hundra procent dansglädje!! Amatördansare blandades med proffstanter som hade dansvana jamen och det gjorde mig alldeles bubblig i kroppen. Tanterna som dansade var allt jag vill vara när jag blir gammal.
 
 
toronto 19 juli -17
 
 
Kvällen på piren avslutades med att alla (både vi i den vanliga publiken och de som tidigare dansat) skapade en dansring i kvällssolen. Sen gick jag och mamma och köpte en bytta glass och tog med oss till grabbarna i läggan.
 
Klart slut!
 
0 kommentarer