Hem ljuva hem och en förkylning på planet.

germany -17
 
 
Hej på er!
 
Nu är jag äntligen hemma igen från Stuttgart. Vi åkte från hotellet halv nio i morse och kom hem nu efter åtta ikväll. En heldagsresa helt enkelt. Jag har dessutom åkt på Isacs förkylning, så jag har snorat mig igenom hela dagen. Att resa när en är sjuk får mig att vilja vara tre år igen, jag vill bara skrika när planet lyfter och landar för att det gör ont i öronen, jag vill bli buren på flygplatsen och matad med banan när jag ber om det. Istället har jag försökt sova under alla flygningar, och när jag inte lyckats med det har jag lyssnat på ljudböcker och podcasts. Just nu lyssnar jag på Fredrik Backmans "Saker min son behöver veta om världen" för femtioelfte gången. En ljudbok en kan utan och innan är optimal när en inte riktigt orkar lyssna och somnar av och till hela tiden.
 
 
germany -17
 
 
Nu, tre flygplan senare, ligger jag i alla fall i min egen säng och kan äntligen dricka thé och shota nässpray och snyta mig när och hur och var jag vill. Imorgon början ju egentligen skolan, men jag tror att jag faktiskt blir hemma och försöker bli frisk ändå. 
 
Och till sist, hur känner ni inför att vardagen drar igång igen?
 
germany
0 kommentarer