1 januari 2017

2016. Du har by far varit mitt värsta år någonsin. Du har tagit en av mina bästa personer ifrån mig och lämnat mig kvar med ett hål i hjärtat som aldrig kommer växa igen. Du har fått mig att gråta själen ur mig och fått mig att dra täcket över mig dag efter dag och isolera mig.
 
Men det jag tar med mig från dig är alla fina människor jag har funnit och kommit nära i år. Tjugosextons sista dag var en av mina finaste, och det på grund av alla änglar jag fick vara med under dagen. Tack till er. 
 
Jag tänkte ta med mig en lek som vi lekte under nyårsmiddagen och som jag tycker på ett fint sätt sammanfattar ens år. Det är att lista årets guldklimp, gruskorn, tack och förlåt.
 
 
Alma 18 år
 
 
2016 års guldklimp: Utan tvekan alla mina nya (och gamla) vänner. Jag har fått lära känna så många underbara människor under det här året så jag blir alldeles varm i magen när jag tänker på det. Jag har också fått tillbaka flera underbara människor som jag inte trott att jag skulle få ha igen. Hjärta er som gör min dag varje dag!
 
2016 års gruskorn: 2016 års största gruskorn är och kommer alltid vara att min bästa vän Max gick bort i maj. Vetskapen om att jag aldrig kommer få försvinna in i hans björnkramar och att vi aldrig kommer resa till England tillsammans och att han aldrig kommer få bli pappa gör att jag går sönder om och om och om igen.
 
 
spets
 
 
2016 års tack: Mitt tack vill jag ge tusen gånger om till Max. Tack för att jag fick komma in i ditt liv och för att jag fått vara en av dina personer. Och så vill jag tacka honom för att han för ett år sedan tvingade mig börja umgås med de andra spetsarna (som jag då nästan var rädd för). De har under det här året vuxit till några av mina viktigaste personer. Utan dem hade jag aldrig klarat av att Max dog. Så tack Max, och tack mina älskade spetsisar.
 
2016 års förlåt: Årets förlåt väntade till sista dagen på året innan det kom. På nyårsaftonskvällen stod min Emma helt utan förvarning i min hall med en bukett blommor i famnen och viskade förlåt medan jag grät bort min highligther i hennes halsgrop. Som jag har saknat henne det här året, och som jag ångrar att det blev som det blev mellan oss. Men nu kommer 2017 bli vårt år, och det är jag så tacksam för.
 
Och avslutningsvis. Inför 2017. Håll någon hårt om ryggen, viska att du älskar dem, gråt mer, skratta mer. Men mest av allt, ta hand om er själva.
 
2016 2017
0 kommentarer