Vad-listan

stockholm july -16
 
 
Vad gör du just nu? Dricker te på skolans fik.
 
Vad skrämmer dig? Att en kompis ska dö och Trumpland. Och mörker!! Jag klarar inte av när lampan är släckt.
 
Vad peppar dig? Tjejkompisar!!!!! Och att det kanske är vår snart.
 
Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år? Jag vill plugga på en skådespelarlinje i Stockholm (allra helst på Dramatiska institutet), kanske skriva en krönika då och då och få gå på något glammigt event ibland (fatta kul??).
 
Vad får dig att gråta? Världspolitiken, när jag blir påmind om Max i min vardag och när mina vänner gör något fint.
 
Vad är det sista du tänker på innan du somnar? Hur många timmar jag hinner sova om jag somnar prick nu.
 
Vad läser du just nu? Emma av Jane Austen.
 
 
stockholm july -16
 
 
Vad är skönt? Att krypa ner i en nybäddad säng med nyrakade ben. Och self love.
 
Vad gör du när du är arg? Kokar, smäller i dörrar, skriker. Eller tvärtom. Blir helt tyst, skakar, ger en blick som kan döda.
 
Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms? Hej hej!!!
 
Vad är du avundsjuk på? Folk som har en fin lägenhet. Och folk som är väldigt talangfulla på en grej (till skillnad från mig som är helt ok bra på många saker, men som aldrig ger mig själv tiden att bli riktigt riktigt bra på något).
 
Vad brukar folk kalla dig? Alma, Aquatic, Quarec, Alma-Quarec, Almis, Almis-Palmis, Alma-Othilia Nilsson Karlsson Ohlsson Persson, Krokodilen, Mommos lilla piga. 
 
 
stockholm july -16
 
 
Vad är det viktigaste som finns? Att vara lycklig i och tillfreds med sin vardag, låta livet bli en fest ofta och att dela allt det med fina människor.
 
Vad är ingredienserna för en bra utekväll? Många bilder, alla mina vänner, sköna dansskor, highlighter och att man känner sig så sjukt jävla snygg.
 
Vad är det gulligaste som finns? Tassar, fräknar och bubblande skratt.
 
Vad såg du senast på en scen? Jag tror att det var Doktor Glas på Dramaten.
 
Vad vill du rekommendera? Sovappen på iPhone!!! Scrunchies!!! Lägga fram kläder och göra i ordning frukost på kvällen, det sparar en så så så så mycket tid!!!
 
0 kommentarer