Just nu

Stockholm i juli
 
 
Jag sitter i ett litet rum på Lärkan och tänker på hur tillfreds jag är med min tillvaro just precis nu. Bredvid mig sitter Viktor som ömsom svär åt ett piano, ömsom spelar melodier som får en att smälta inombords. Jag tänker på hur glad jag är över att ha honom.  Jag tänker på Ellen, på hur hon och jag har växt ihop under det senaste året. Jag tänker på hur våran teaterlärare sa till oss att Scenskolan kommer ni in på, det här visar bara vilka talanger ni är! efter att vi hade spelat upp en scen för honom. Jag tänker på alla människor jag lärt känna det senaste året, på hur mycket jag har förändrats och förbättrats. På alla tårar jag fällt och min bottenlösa sorg. Och så tänker jag på hur tacksam jag är, för att jag får vara där jag är just precis nu.
 
0 kommentarer