Fyra år av februari

Idag är det den första februari hörni!!! Vi klarade oss igenom januaris mörker och kyla, fan va bra vi är!! För att fira tänkte jag att vi skulle kunna ta en titt på hur mina fyra senaste februarimånader har sett ut, och hur jag har mått och vad jag har gjort då.
 
 
valentines party
 
 
2013
För fyra år sedan gick jag i åttan och hade precis färgat håret rosa för första gången. Allt jag hade på mig var ljust, fluffigt och gulligt, och mina favoritord var sugoi och kawaii. Alla hjärtans dag firade jag med några klasskompisar och jag hängde så jäkla intensivt med Selina. Jag praoade också tre veckor på LUSH i Luleå och stormtrivdes där!! Jag hade lätt kunnat jobba där på heltid. Jag kommer också ihåg att vi spelade in en skräckfilm i skolan där jag spelade en mördardocka. Good times.
 
 
boda borg
 
 
2014
För tre år sedan gick jag i nian, alltså mitt sista år på högstadiet. Jag kände mig stor och tänkte att jag kanske har utvecklats klart nu, att jag alltid skulle vara som jag var då. Vi åkte på klassresa till Skellefteå och hängde på Boda Borg en hel dag. Det var andra gången vi åkte dit med klassen, och mitt lag (som var detsamma som det hade varit sist vi var där) vann för andra gången i rad.
 
 
february 2015.
 
 
2015
För två år sedan gick jag i första året på teaterspets-programmet på gymnasiet!! Vi hade vår första föreställning med spetsgruppen, vi satte upp Mitt hjärta rusar av Martina Montelius. Såhär beskrivs den pjäsen av atr: De är sexton eller sjutton år och går första året på gymnasiet. Äldre och mognare nu, tycker de, än när de gick på högstadiet. Men lyckligtvis ännu inte helt korrupta och förstörda, som vuxna. Helt enkelt en mycket passande pjäs för några ettagluttare. Jag firade alla hjärtans dag med Kalle, Emma, Ben & Jerry's och skräpfilm. Sedan åkte jag långfärdsskridskor på isvägen en idrottslektion och så åkte jag till Galtis med William en helg.
 
 
nlv's 10-års jubileum
 
 
2016
Förra året gick jag i tvåan, och hade alltså tagit mig igenom över hälften av min gymnasietid. Jag hade blivit brunett (!!!), och vi firade att min högstadieskola Nya Läroverket fyllde tio år genom att titta på fyrverkerier på isen i Norra hamn. Jag pluggfikade mycket med Vilma på Norrbottensmuséet, läste sjukt många böcker och rotade runt i Kulturskolans klädförråd i jakt på raffiga scenkläder till pjäsen Best in show som vi skulle sätta upp det året. Alla hjärtans dag firade vi genom att hämta hem Kiyra som hade varit hemma hos sin uppfödare i Östersund i några månader för att försöka få en kull valpar (vilket de tyvärr inte blev). Jag och William sjöng lite otippat i Lärkans fik också!!
 
Jag hoppas att årets februari bjussar på minst lika många guldklimpar som tidigare år, om inte många många fler!!!
 
0 kommentarer