Sacré Coeur och ett ton nya kläder.

 Idag när vi vaknade upp hade vi absolut ingen aning om vad vi skulle göra med våran sista dag i Paris. Igår gjorde vi nästan alla stora turistgrejer på en och samma dag, plus att vi gjorde bort alla små boutiquer vi ville besöka och alla gator vi ville gå på, så det fanns som inte så mycket vi visste att vi ville göra som fanns kvar.
 
Men tillslut efter lite plannerande och brainstorming bestämde vi oss för att strosa runt i kvarteren runtom Sacré Coeur eftersom de är så extremt fina.
 
Ride in peace everyone.
 
Eftersom Sacré Coeur ligger så högt upp så måste en ta sig igenom många trappor för att ta sig dit.
 
Denna boutiquen "Recto Verso" var verkligen helt underbar!! Tanten som ägde den var verkligen som gjord för att äga en egen boutique. Hon kunde ingen engelska och vi kunde ingen franska, men det var som att vi förstod varandra ändå. Det var som att vi förstod hennes franska. Hon var helt enkelt helt underbar och så mysig och vi fick med oss två par skor (ett par till mig och ett par till mamma), en väska till mamma och en kappa till mig.
 
Jag älskar när det blir som små minidjunglar mitt i storstäder.
 
Vi kom fram till ett kvarter med massor av konststånd och små boutiquer, och jag köpte lite fina burkar och ett fint paraply med Paris stadssiluett på.
 
Pappa ville ta en bild mitt i gatan.
 
Ännu en (mini)djungel.
 
Detta var typ det vackraste huset vi såg på hela dagen.
 
Med världens mysigaste café på bottenplan.
 
Jag med min ruffsiga lilla lejonman.
 
Remember to be really REALLY safe, okay?
 
Dröm-Vespan.
 
Efter att ha strosat runt Sacré Coeur så hamnade vi vid Moulin Rouge. Jag köpte ett kaxigt litet anteckningsblock som ett fint minne, haha.
 
Sen gick vi hem för att äta lunch, och mamma köpte med sig lite honung i den gulligaste förpackningen.
 
Efter lunchen lämnade jag och mamma hotellrummet för att gå till Les Halles för att shoppa lite och Isac och pappa gick till ett militärmuseum.
 
Jag shoppade ganska mycket idag, lite för att kompensera gårdagens minishopping.
 
Saxen, klistermärkerna, bokstavsdekoren, mason jar, virknålarna: HEMA | Beauty Blender: Forever21
 
Paraplyet, plåtburkarna, muggunderläggen: olika stånd utanför Sacré Coeur | anteckningsblock: Moulin Rouge
 
Blå klockad kjol, svart cirkelkjol: Forever21 | Mochakjol: Tally Weijl (jag fick verkligen inte till en bra bild på dessa, så synd för de är verkligen jättefina!!)
 
Pyjamas, strumor och hårband: Forever21
 
Ballerinaskor: någon cool boutique i Paris | "Chunky heels": Forever21
 
Basically alla tröjor förutom den med hundar på: Någon boutique i Paris | Hundtröjan: Forever21
 
Efter Les Halles gick jag och mamma hem igen, vi åt middag och nu ska vi sova snart. Våra eftermiddagar här i Paris är verkligen inte så innehållsrika, men en orkar inte så mycket mer efter att ha gått en hel dag i värmen...
 
Men det var nog allt för idag, imorgon åker vi hem och det är jättesorgligt. Men vi får träffa Kyris igen efter 10 långa hundfria dagar, så det är bra i alla fall.
 
Puss och kram!
0 kommentarer