Luleå-Stuttgart: Genom en ny mobil

Hej hej!!
 
Innan du börjar läsa kräver jag att du slår igång lite stämningsmusik! Ed Sheeran's nya singlar som han släppte idag är galet bra, tips tips!!
 
 
 
 
Så, nu när du har rätt musik i lurarna kan vi fortsätta. Idag har jag och la familia tagit oss från Luleå till Stuttgart via fyra olika flygplatser. Häng med!
 
 Germany january -17
 
 
Jag hämtade hem min nya mobil igår, och fick igång den idag! Så jag bestämde mig för att dokumentera dagen genom den för att fira min nya älskling lite. Vi började vår resa på Luleå Ariport, och redan där började våran resa bli försenad. 30 minuter extra fick vi vänta på vårt första flyg.
 
 Germany january -17
 
 
Men mamma klagade dock inte, hon hade fullt upp med att jaga pokémons istället.
 
 
Germany january -17
 
 
Tack vare att pappa reser så mycket via sitt jobb så är han guldmedlem i SAS, vilket betyder att vi får hänga i loungerna medan vi väntar (!!!!). Det är verkligen höjden av lyx! Snabbt wifi, gratis fika, sköna stolar, allt man kan önska sig på en och samma plats. Tack pappas jobb.
 
 Germany january -17
 
 
När vi flög från Luleå såg det ut såhär från fönstret, fett med fint att se vinterlandskapet uppifrån!
 
 
Germany january -17
 
 
När vi landade på Arlanda var det dock "snökaos", och vårt nästa plan mot Köpenhamn blev även det försenat.
 
 
Germany january -17
 
 
Men vad gör väl det när man har en loungebuffé att frossa i?
 
 
Germany january -17
 
 
Vi åt lunch och såg på serier tills planet skulle gå. Jag har laddat hem hela säsong 7 av RuPaul's Drag Race på netflix, och har sett över halva bara idag.
 
 
Germany january -17
 
 
Hej hej från en SAS-toalett!
 
 
Germany january -17
 
 
Sen var det dags för flyg numero dos, tur för oss att planet som skulle gå från Köpenhamn till Stuttgart även det var försenat...
 
 
Germany january -17
 
 
Nu hade det hunnit bli mörkt också, och jag sov gott en stund på planet.
 
 
Germany january -17
 
 
När vi landat på Kastrup var det raka vägen till...
 
 Germany january -17
 
 
... Den finaste loungen jag vet!!! Kastrup må vara en lite förvirrande flygplats, men deras lounge är värd det!
 
 Germany january -17
 
 
Sen blev det samma mat till middag som vi åt till lunch. Japanska nudlar och kyckling (de är inte så mycket för vegetariskt i de här loungerna, vilket är deras stora minus...). 
 
 Germany january -17
 
 
Efter att ha väntat på planet som var en timme försenat var det äntligen dags att börja gå mot gaten.
 
 
Germany january -17
 
 
Dagens sista och minsta flygplan. Kämpa planet!!
 
 Germany january -17
 
 
Kämpa piloter!!!
 
 
Germany january -17
 
 
Och efter en hel dags kämpande såg vi _äntligen_ Stuttgart!!
 
 Germany january -17
 
 
Stuttgart är som alla tyska städer jäkligt stor. Det bor över femhundratusen människor här!! Och en stor stad kräver en stor flygplats, så vi fick åka buss från planet till flygplatsen.
 
 
Germany january -17
 
  
Efter bussen hoppade vi in i en förbeställd taxi och körde 120 km/h till hotellet.
 
 
Germany january -17
 
  
Och sen, efter åtta timmar på resande fot, var vi äntligen framme. Jag och Isac bor i ett eget hotellrum, så det känns väldigt lyxigt. 
 
 
Germany january -17
 
 
Efter att ha installerat oss på hotellrummen gick vi ut på en snabb sightseeing runt området. Stuttgart är verkligen sjukt fint, och lite som en salig blandning mellan Södermalm, San Fransisco och München. Men, det är verkligen så kallt här! Det är en helt annan sorts kyla än den hemma i Luleå. Den är som fuktigare och kryper verkligen under skinnet på en. Så Stuttgarts -9° känns lika isiga som Luleås -30°, viket är lite överraskande.
 
Men nu ska jag sova, och ladda upp inför morgondagen då det blir stadsliv hela dagen lång. Puss och kram tills dess!
 
0 kommentarer