Lördag Oktober Stockholm

Hej på er! Lördag i februari hörni, snark. Låt oss hoppa till en lördag i oktober istället.
 
 
stockholm october -16
 
 
Den här lördagen var jag i Stockholm. Jag kände mig hjärtekrossad och fri, vilket är en konstig kombination som är svår att hantera. Så jag gick till Pannkakshuset och beställde in en tallrik med amerikanska pannkakor och en kopp te för att tröstäta lite. Jag satte mig vid ett bord vid ett fönster och spenderade en timme med att titta på människor som gick förbi och försöka trassla ut mina tankar och funderingar. Bredvid mig satt en mamma och hennes femåriga dotter och de såg kanske att jag var ledsen, för de sa att jag var fin i håret.
 
 
stockholm october -16
 
 
När jag var mätt i magen bestämde jag mig för att utforska Stockholm och hoppade på första bästa buss jag kunde hitta. Jag åkte några stationer, letade upp en annan buss, åkte med den, hoppade av, upprepade detta. Runt runt runt i Stockholm for jag. Det var första gången jag åkte buss själv inne i centrala Stockholm, och det är en form av kollektivtrafik som jag verkligen inte är van att använda i storstan. 
 
 
stockholm october -16
 
 
Till slut hamnade jag i Vasastan. Jag och William hade sett Passenger live där två dagar tidigare, så jag hittade någorlunda från busshållplatsen till pendeltågsstationen all by myself.
 
 
stockholm october -16
 
 
Jag tog en bild på en kille på perrongen bredvid för att jag kände mig lite som honom. Ensam.
 
 stockholm october -16
 
 
Och jag bestämde mig för att en dag ska jag ha ett förstahandskontrakt i ett pastellfärgat lägenhetshus i Vasastan. Allra helst med utsikt över andra pastellfärgade lägenhetshus. Sedan hoppade jag på pendlen mot centralen, åkte tunnelbana till Monki på Götgatan och mötte upp Amanda och hade en pangbra kompisdejt. Slut på lördag!
 
0 kommentarer