vecka 4

 
vecka 4
pic.
 
Hej på er!
Här kommer en lite försenad lista om vecka 4. Sånt händer ibland. Vecka 4 har jag inte så mycket planerat. Förutom 20-årsfest i lokal på lördag. Och att mina bästisar spelar på Luleå Energi Arena i Luleå samma kväll. Känner att detta kommer bli en mäkta bra lördag. Kom till deras spelning vettja!! Följ länk och köp en biljett! Annars så ser min vecka ut såhär:
 
Veckans att göra:
Igår, som faktiskt var veckans första dag, målade jag och mamma om i lägenheten! Den svarta väggen vi hade tidigare är ni kritvit. Lägenheten är 100% ljusare och jag känner ett allmänt lugn av att ha helvita väggar i det lilla rum som jag och Clara delar på. Till helgen kommer pappa och skruvar upp hyllor också, sen så är det bara någon tavla kvar så är väggen redo. Så pepp på detta! Sedan drar ju även skrivarkursen igång den här veckan, vilket leder oss till dessa två punkter:
 
Veckans skrivande:
En miljöbeskrivning som inte får innehålla bokstaven "e". Vet ni hur svårt det är att skriva en text utan bokstaven "e"? Svaret är att jag förstår inte hur det ska gå till. Bara i det här stycket har jag använt 18 stycken.
 
Veckans bok:
Stiga sol, smälta is av Raja Bahari. Boken vi läser just nu. Jag har saknat att analysera böcker. Denna är väldigt delad i språket. I ena stunden är det väldigt abstrakt för att i nästa slänga in ord som "asså, värsta morsan, etc". Jag gillar so far, men har bara läst tre sidor så...
 
Veckans tråkiga:
Betala räkningar, jobba sena kvällar, såna grejer. Det gamla vanliga.
 
Veckans häng:
20-årsfesten och spelningen till helgen. Och kanske hänga med William fredag-lördag.
 
Veckans serie:
End of the F***ing World. Som sagt, konstig men så så bra.
 
Veckans matlagning:
Jag ska frittera halloumi och rosta rotfrukter!!! Aaaaa är så taggad på detta! asså! ni! förstår! ej!
 
Veckans hjärtklapp:
Kvinnliga skådisar som hand i hand entrar Guldbaggegalan under #tystnadtagning. Fy fan va starkt det var! Se klippet här  från röda mattan!
 
0 kommentarer