Mina läsmål för 2018

 
Hej på er, hoppas att ni mår bra och att ni ska hänga med en kompis ikväll. Jag ska på teater om en timme (vilket jag har tjatat om ett tag, så går det när man inte är där på länge), men nu sitter jag på bibblo och pluggar.
 
Untitled
 
Det fick mig att tänka på böcker och att läsa. Under 2017 läste jag nästan inga böcker alls. Utöver de sju böcker vi läste med skrivarkursen lyssnade jag på ett gäng böcker och höll kanske två fysiska böcker i min hand. Det tycker jag är så tråkigt. När jag var yngre läste jag så mycket böcker och tvingade mamma åka till bibblo med mig så att jag kunde låna hem fem-tio böcker till utöver de åttiofem böckerna jag hade på min "next book"-lista. 
 
toronto july 19th -17
 
Nu var det länge sedan jag lånade en bok. Om jag hamnar på bibblo så är det oftast för att plugga eller dricka en kopp te och gå och gömma sig i ett hörn med en kompis för att få snacka i fred. 2018 vill jag läsa mer. Mycket mer! Så inspirerad av Chrissy (som läst 55 böcker 2017, heja dig!!) tänker jag sätta upp några läsmål för 2018, här kommer dem:
 
- Läsa minst en bok i månaden utöver de jag läser för skrivarkursen. Det är alltså tolv böcker på ett år. Det är inte omöjligt Alma, kom igen nurå.
 
- Plocka upp minst tre engelska böcker. Jag vill läsa mer på engelska, vill känna ett flow även för engelska texter.
 
- Dokumentera alla böcker jag läser i Goodreads. Det verkar så kul att kunna ha överblick över vilka böcker man läser, kunna ha digitala "next book"-listor och följa andra läsande personer och vad de läser just nu. Ni kan följa mig här!
 
- Följa upp böckerna här. Ge en snabb recension eller bara uppdatera er med vilken bok jag drar med mig i väskan just nu.
 
- Prioritera ljudböcker över musik. Förra året lyssnade jag på över 55.000 minuter på Spotify. Jag tänker att någon av de tusentals minuterna kan jag lägga på en ljudbok istället.
 
7 oktober
 
Det var det! Har ni några läsmål för 2018? Och har ni något boktips? Pls hit me!
 
9 kommentarer
Gintare Mullback

Spännande med böcker, jag skulle också vilja läsa mer.

Clara

Kul med teater!

Tina Hägglund

Spännande med böcker 😍

Viktorhog

Vad härligt inlägg, skulle själv vilja läsa mera än va jag gör!

Sanna

De är såå kul att läsa böcker! Hoppas teatern var bra :)

Jenny

Vilka bra mål :)

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Vilka bra mål :) Jag älskar att läsa!

Jacqueline

Vilka bra mål

Miss Jennifer

Bra mål :D