en sensommar, höst och vinter på polaroid

 
I augusti klickade jag hem en polaroidkamera, en Instax mini 9. Jag tänkte att vi skulle kunna ta en titt på de bilder jag tagit hittills. Från augusti till december 2017.
 
polaroids august-december 2017
 
Vi kickstartade den här kamerans livstid med sommarfest i byn. Jag tvingade Oskar att ta en bild på mig och Betty framför våran pimpade bro.
 
polaroids august-december 2017
 
Sen fick Betty ta en bild på mig och Oskar. Lugnet före stormen innan alla gäster hade kommit. Tänk att honom har jag kännt sen jag var tolv och nu bor han i Stockholm och pluggar på KTH. Fatta tiden.
 
polaroids august-december 2017
 
Obligatoriska inne-i-dimman-selfien.
 
polaroids august-december 2017
 
Jag, BC och Viktor hängde mycket ett tag. Nu måste jag snart tvinga hit dem på middag igen kom jag på.
 
polaroids august-december 2017
 
Jag och Jenny (JENNY<333) på släkträffen i somras. Förstår ni att hon bor i London nu? Herregud. Dit måste jag snart.
 
polaroids august-december 2017
 
Musikens makt. En blöt kväll (det regnade jamen), men vi var glada ändå. Här står jag, Leo och Vitktor i en hög och har det bra.
 
polaroids august-december 2017
 
Jag och Viktor efter att ha åkt svarttaxi från Luleå till Boden. Fina bästa männsikan är han.
 
polaroids august-december 2017
 
Båten 2k17. Ett kompisgäng som är lite borta. Nu bor Tina i Piteå och Erik är ute i världen och reser. Hej då kompisar, ses snart igen.
 
polaroids august-december 2017
 
Jenny på 50-årsfest!! The life of the party.
 
polaroids august-december 2017
 
Jag och Viktor, såklart.
 
polaroids august-december 2017
 
Och jag och Tina-Rina. Saknar henne. Måste till Piteå.
 
polaroids august-december 2017
 
Förfest hos Ellen!! Med en nygaddad Esther. Fy faen va fin hennes tatuering är alltså.
 
polaroids august-december 2017
 
Och så jag och Ellen själv. Fina fina fina Ellen. Som räddade mitt sista år på gymnasiet.
 
polaroids august-december 2017
 
Vi hann också fira att dessa två varit gifta i 50 år. Farmor och farfar. Dem har jag näst intill bott hos i perioder. Tack för allt<333
 
polaroids august-december 2017
 
Alma nitton år!!! Ballonger på sängen?? Vilken lyx!!
 
polaroids august-december 2017
 
Och sen min nittonårsfest! Maya tog den här bilden på mig och William. Nykära och allt. Jag tycker att den är så fin, så nu står den inramad i min stringhylla<333
 
polaroids august-december 2017
 
Men tillbaka till festen! Över 40 pers som dansar och har sig, vilken grej va?
 
polaroids august-december 2017
 
Det firades med gitarrspel och konfetti, såklart!
 
polaroids august-december 2017
 
Och mitt hjärta, Vilma. 
 
polaroids august-december 2017
 
Jag och min sambo <33 Här har vi vår första finmiddag och matchade i randigt.
 
polaroids august-december 2017
 
Höstens kanske lyckligaste dag, när Björn var i stan! Han kom och hämtade upp mig i byn och sen hängde vi all day <333 Den här människan har jag varit så arg på, och nu räknar jag honom som en av mina närmaste vänner. Som min bästis. Fy fan vad livet hade varit tråkigt utan honom.
 
polaroids august-december 2017
 
Sen får man ju inte heller glömma bort att hon den där bruden som jag kännt sen jag föddes fyllde tjugo år i november? 
 
polaroids august-december 2017
 
Läggans första förfest! Maya och Alma! Hurra!
 
polaroids august-december 2017
 
Wäppling och Jens på krogen. Senare på dansgolvet lyfte Jens upp mig över huvudet. Då bör det tilläggas att Jens är ca. två meter lång. Och att det gav mig mer adrenalin än att åka berg-och-dalbana.
 
polaroids august-december 2017
 
Dags för Christmas on Ice! Jag är tydlien producent för våran pre-show och hade fått i uppdrag att casta ett band. Tycker att jag lyckades ganska bra? Är också evigt tacksam för att de ställde upp, shit vad jag hade fått det hett om öronen om det inte hade blivit något.
 
polaroids august-december 2017
 
Jag och Maxi i omklädningsrummet <333 När vi var yngre fick vi höra att vi såg ut som tvillingar. Nu har den jäveln växt om mig, men lite lika är vi nog fortfarande.
 
polaroids august-december 2017
 
Kostymrep!!!
 
polaroids august-december 2017
 
Det här tror jag är den finaste bilden jag tagit hittills med den här kameran. Mina tränare Alexander och Irina. Som jag ser som mina extraföräldrar. Det jag älskar med den här bilden är att man verkligen kan se hur kär Alexander är i Irina.
 
polaroids august-december 2017
 
Och sen blev det julafton. Här står jag nyspydd och fräsch med en lillebror i famnen. 
 
polaroids august-december 2017
 
Även fast julafton inte blev som jag hade tänkt mig (lol, när blir den någonsin det?) så är jag ändå nöjd. Jag fick hänga med min familj i feberyran, och det är ju det som räknas ändå.
 
polaroids august-december 2017
 
Efter jul kommer nyår, och jag bjöd hem en drös med fyllon (nej skoja, hjärtan ska det stå) för att fira i lägenheten. På våra (typ) 40kvm lyckades vi trycka in 18 pers. 
 
polaroids august-december 2017
 
Hela gänget på tolvslaget <333 Och ja, jag vet att det är en _jätte tydlig bild_ men JAG tycker i alla fall om den. Om man anstränger sig noga kan man se konturerna av kärleken.
 
polaroids august-december 2017
 
Jag fick mig en nyårskyss också. Tack för den! 
 
Och det var det. En sensommar, en höst och en vinter genom polaroidkameran. Nu iväg på nya äventyr!
 
0 kommentarer