Allt jag tänker på och gör just nu

 
march -18
 
Den senaste tiden har jag varit ledsen, stressad och nästan lite borta. Glömt bort saker, människor och sånt jag ska göra. Det resulterade i att jag för en vecka sedan började gråta på jobbet. Då bestämde jag mig för att hoppa av skrivarkursen. Just nu kan jag inte jobba och plugga 100%, huvudet hänger helt enkelt inte med. Till hösten satsar jag på att lära mig saker igen. Nu vill jag mest fokusera på att bli lite mera jag igen.
 
march -18
 
Jag har varit sjuk den senaste veckan, huvudet känns som en ballong och jag vill bara vara hemma i byn och ligga under ett täcke. Har delat så många tmi-uppdateringar om hur min kropp reagerat på den här förkylningen till William så att jag tror att han överväger att göra slut med mig. Går ut på prommenared med Tequila. Många, korta prommenader, kroppen klarar inte av att vara igång längre än till brevlådan och tillbaka. Viktigt att vila mellan gångerna. Undrar om jag blivit sjuk igen för att kroppen så länge har skrikigt åt mig att lugna ner mig, stanna upp, skala av. Nu tvingar den mig till att vara stilla. Kanske att det är lite skönt också.
 
march -18
 
Fattar nu att huvudet haft alldeles för mycket att göra, för minsta lilla grej känns omöjlig att genomföra. Bädda rent? Nej, tack. Sortera tvätt? Herregud. Laga mat? Aldrig i livet. Tur att man kan åka hem till mamma och pappa, det är som att bo på hotell. Alltid nybäddat, maten serverad och inga krav på att göra något annat än att bli frisk. Snart, när kroppen är redo, ska jag börja ta hand om psyket. Och om min lägenhet. Den förtjänar lite mer kärlek än vad jag har orkat ge den på sistonde. Kanske att jag bjussar över en kompis på middag nästa helg, kanske jag orkar ta tag i ett projekt under veckan. Kanske jag inte kommer orka göra någonting annat än att sova på en gång jag kommer hem från jobbet på en månad. Kanske jag kan börja träna väldigt snart.
 
march -18
 
Men nu ska jag bara vara. Herregud va skönt det är.
 
0 kommentarer