Januari-listan

14 january -17
 
 
Idag är det den trettioförsta januari, och jag tänkte att vi kanske skulle kunna summera månaden som gått i en lista? 
 
❄️  Månadens läsning:
 
Den här månaden har jag tyvärr inte läst så mycket. Jag har lyssnat på Fallvatten av Mikael Niemi och Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman på storytel. Jag älskar Fredrik Backmans böcker, och Min mormor hälsar och säger förlåt har jag läst minst sju gånger. Fallvatten var helt okej, det var lite många karaktärer att hålla koll på bara. Doch är det så kul att läsa böcker som utspelar sig här uppe i norr istället för på Stockholms gator som de flesta svenska böcker jag läser gör.
 
Jag har även läst Högläsaren av Bernhard Schlink, en bok som vi läser på svenskan i skolan. Det gillar jag skarpt! Språket är lite krångligt att komma in i, men när man väl är inne så slukar man den på en eftermiddag. Tips!!
 
❄️  Månadens serie:
 
Säsong två av Jane the Virgin kom ut på Netflix för ett tag sedan, och den har jag suttit bänkad framför de senaste dagarna. Jag har även sett mycket Sherlock och House i januari.
 
❄️  Månadens blogginlägg:
 
Mitt engångskamera-inlägg!! Det var så fint att gå igenom alla bilder från förra året och jag har fått sån fin respons på det också!
 
❄️  Månadens pepp:
 
Att det går så bra på teaterlektionerna just nu?? Jag och Ellen repeterar ett stycke ur Samuel Buckets pjäs I väntan på Godot, som vi ska spela upp på Ebeneser den första mars, och det går verkligen framåt nu!! Vårt sätt att skådespela har verkligen utvecklats under tiden vi arbetat med den här pjäsen, och det känns så himla härligt!!
 
❄️  Månadens tårar:
 
I söndags när jag åkte hem från Skellefteå. Jag hade missat hela grejen med Trumps inreseförbud och började läsa flera artiklar i bilen. Då kunde jag inte hjälpa att jag började gråta. Allt kändes så hopplöst, luften gick som ur mig. Sen grät jag i går också när jag såg snapchat-storyn om demonstationerna på olika flygplatser runt om i USA. Den gav mig verkligen tillbaka hoppet på mänskligheten!
 
❄️  Månadens stund:
 
När jag fick ett sms från min tränare (och konståkningsmamma) Irina: Ni är bästa - vi älskar er!! Jag och Alexander gråter nu - från känsla, tack för att ni finns. 
 
0 kommentarer