påskafton för ett år sedan

Hej och glad påsk på er!!!
 
Det var ett tag sedan, men nu är jag tillbaka igen. Just nu sitter jag här i min mormors lägenhet i Vittangi och smälter en maffig påskmiddag. Men det är inte så intressant tänker jag, så vi kanske kan se tillbaka på min påskafton 2016 när vi var på Irland istället?
 
 
ireland 2016
 
 
Dagen började med regn, iskalla vindar och en utflykt. Vi besökte en gammal borg i den sömniga lilla hamnbyn Kinvara som vi bodde i. Jag kommer ihåg att jag var ganska irriterad hela förmiddagen och inte så kul att hänga med. Jag skyller mest på att det dåliga vädret påverkade mitt humör.
 
 
ireland 2016
 
 
Jag tvingade pappa att ta en bild på mig och Isac framför en växtbelamrad vägg för att sedan trampa vidare som ett litet åskmoln.
 
 
ireland 2016
 
 
Men sen blev jag lite gladare. Vi skulle nämligen roadtrippa en bit på de irländska vägarna och herregud, det irländska vädret är verkligen inte att leka med!! Det var nästan så att bilen lyfte från marken när vinden blåste på som starkast.
 
 
ireland 2016
 
 
Vi stannade längs med vägen då och då för att titta på blommorna och andas in den kraftiga vinden så att en kände att en levde.
 
 
ireland 2016
 
 
Fun fact: Min halsduk flög iväg så jag och Isac fick spurta iväg för att hinna ifatt den.
 
 
ireland 2016
 
 
Sedan kom vi fram till vårt mål, Galway (yes)! Och ÄNTLIGEN började solen titta fram!!
 
 
ireland 2016
 
 
Irland firade sin 100-åriga självständighetsdag i samma veva som vi var där, så hela stan var fylld med flaggor och glada människor.
 
 
ireland 2016
 
 
Vi gick förbi en matmarknad och hittade den här festliga juicebaren. Är helt kär i deras logga, bästa färgen och bästa orden.
 
 
ireland 2016
 
 
Efter att ha turistat runt ett tag slog vi oss ner på ett 50-talshak och beställde in varsinn hamburgare och milkshake. Mycket lyxigt.
 
 
ireland 2016
 
 
Vi var sjukt glada över att solen äntligen sken och för att vi hade hittat det fräsigaste stället att äta mat på.
 
 
ireland 2016
 
 
Efter maten åkte vi hem igen, gick omkring i hamnen i Kinvara och såg på när solen gick ned vid horisonten.
 
 
ireland 2016
 
 
Klart slut på Irland-logg! Hit vill jag snart tillbaka igen.
 
1 kommentar
Anonym

Hej! Vilka fina bilder du har tagit!! Vad har du för kamera och objektiv? :)

Svar: Tack så mycket! Jag använder en gammal Canon eos 1100d och till just de här bilderna använde jag nog standardobjektivet, men annars använder jag ett Canon ef 50mm f/1.4.
Alma-Othilia