mitt spotifyår

Hejsvejs alla glada!
 
Jag fick ett mejl av spotify för någon dag sedan som innehöll mitt spotify-år, härligt va? Jag tycker att det är så fint at gå igenom musiken som en lyssnat som mest på under året, det speglar ju som oftast vad en gjort och hur en mått.
 
 
 spotify my year 2016
 
 
Jag har alltså haft igång spotify i över artontusen minuter. Det är tretton dagar, något som kan låta som mycket, men 2015 hade jag lyssnat på spotify i fyrtioentusen minuter (vilket är tjugoåtta dagar) så jag har helt klart gått ner i musikintag. Jag tror att det beror på att jag i år upptäckt poddar och att jag nu oftare lyssnar på ett avsnitt tsknas än på musik när jag tar mig till skolan.
 
 
 spotify my year 2016
 
 
Min mest spelade låt 2016 är Distans past med Everything Everything, och oj vad denna har varit mitt anthem i år!! Det började med att edvin visade mig den i sommras, och sen dess har jag varit hooked. En värdig 2016-låt helt enkelt. Dansa på min grav av Bo Kaspers Orkester och Forever young med Thomas Stenström är också två 2016-guldklimpar som gått på repeat i år.
 
 
spotify my year 2016
 
 
Min mest spelade artist 2016 är lite otippat Tove Jansson, men det är för att jag har lyssnat mycket på hennes ljudböcker när jag ska sova. Säkert!, Håkan Hellström, Everything Everything och kent är ganska givna, deras album har jag haft igång på repeat mest hela tiden.
 
 
 spotify my year 2016
 
 
Mina genrer i år är lite "same shit, different name". Jag har en stil jag gillar och jag håller mig som mest till den. 2015 var mina mest spelade genrer pop, swedish pop, indie folk, soft rock och classic swedish pop, så en kan inte riktigt påstå att jag har förändrats sen dess.
 
 
 spotify my year 2016
 
 
Det som chockade mig mest av allt på denna lista (för låt oss vara ärliga, det mesta so far har varit ganska enkelt att förutse) är vilka dagar jag har lyssnat som mest och som minst på musik. Den dag jag lyssnar som minst är tydligen FREDAGAR? Av alla dagar??? Jag är helt enkelt i chock. Men jag kör tydligen på musikmåndag, ochd et är ju i alla fall mysigt?
 
Läs även:
- MITT MUSIKÅR 2015
 
0 kommentarer