hej oktober!

 
august 2016 august 2016
 
 
Imorgon börjar den, för mig, peppigaste månaden för 2016, oktober! Jag kommer nog inte få en ledig stund, men det är okej för det är bara en massa roliga saker som kommer hända hela tiden! Jag börjar min oktoberspepp redan idag, för idag flyger jag till Stockholm. Det blir min första av tre stockholmsresor som jag ska hinna med den här månaden.
 
 - Första stockholmsresan blir av för att jag och mamma och några andra tuffa tjejor ska springa tjurruset den första oktober. Men vi får se hur det går, jag har varit sjuk flera gånger den senaste tiden så jag är inte riktigt i mitt livs form om vi säger så.

 - Den åttonde oktober så kommer kent till Luleå på deras avskedsturné, och jag och Johanna har ståplatsbiljetter på parketten. Ojoj som vi ska sjunga och gråta. Det här är jag lite kluven om hur jag ska känna. Är väldigt glad att de ens kommer till Luleå och att jag ska få se dem, men det känns så himla kasst att det är just deras _avslutningsturné_.
 
 - Min andra stockholmsresa blir av den tolfte oktober när jag och William ska se Passenger i filadelfiakyrkan. Vi fick ju se honom i sommras i Stockholm när han åkte runt som gatumusikant i Europa, och det var typ top fem bästa ögonblick i mitt liv. När jag och Lina skulle se honom 2014 så envisades han med att vara sjuk, så vi hoppas på att hans immunförsvar håller honom frisk nu!
 
 - Och sen det som jag ser fram emot mest av allt kanske, jag fyller äntligen arton år! Jag vet inte riktigt hur jag ska fira, men hur som kommer det bli så jäkla kul att äntligen få följa med ut på krogen med mitt fina spetsgäng. Den artonde oktober smäller det!
 
 - Jag avslutar oktober med att dra till Stockholm igen den tjugoåttonde, och där stannar jag till början av november. Då ska jag träffa Edvin och bara njuta av höststockholm. Kanske drar på en barrunda också då jag äntligen tar mig in, haha!
 
 
Stockholm i juli
 
0 kommentarer