allis

under våren har jag börjat dansa jazz i luleå rytmik & balett, och nu i helgen hade vi avslutning med dansföreställningen "allis", som är en tolkning av alice i underlandet. vi hade tre nästan fullsatta föreställningar på norrbottensteatern, och det var så kul att få stå på scen igen! det är ju det bästa som finns! det var också så kul att få se alla andra duktiga dansare under föreställningarna, luleå är verkligen en underbar dansstad! 
  
 
allis-buketten
 
 
jag har inte dansat så mycket förut, så det är verkligen superkul att försöka utvecklas som dansare (vilket går sakta men säkert frammåt). till hösten funderar jag på att börja dansa mer, jag är ganska peppad på modernt, balett eller feminie vibe! 
 
 
allis-buketten
 
 
 
men nu har jag sommarlov från dansen, sommarlov från konståkningen, och om en månad får jag sommarlov får jag sommarlov från skolan också. all denna lediga tid ska jag tillbringa på gymmet, där jag ska försöka träna upp mina muskler igen (saknar tiden i nian då jag var stark som en björn) och stretcha mig till en vigare rygg och vigare ben. jag ska även försöka hålla igång löpningen som jag tränat under våren.
 
 
allis-buketten
 
 
i helgen ska jag springa milen, och den 31 maj ska jag springa vårruset, så det gäller att träna på för att försöka hålla mig ifrån astmaanfall.
 
1 kommentar
Annika

Jag såg din kommentar hos Sandra och MÅSTE skriva till dig. Jag lever utan min allra bästa vän i världen, hon dog i cancer knappt en månad efter sin tjugofemårsdag, och även om alla vänskaper är unika och all sorg är individuell så tror jag att det finns många gemensamma nämnare också. Exempelvis hur omöjligt livet plötsligt blir. Så, vill du skriva till mig så lovar jag att alltid svara. sandahl.annika at gmail.com.