äntligen irland

i torsdags landade jag och min familj i irland efter flera stressiga veckor med jobb, repetitioner och föreställningar. jag känner verkligen att denna resa är så välförtjänt för mig och nu ska jag bara njuta tiden som vi är här. 
 
 
en bild från en av föreställningarna med spets-gänget!!
 
vi landade i dublin vid lunch efter att ha vaknat 04.00 på morgonen, och vi for dirket med våran hyrbil till ett köpcentrum utanför dublin för att äta lunch. jag hann få med mig tre tröjor också! efter lunch åkte vi vidare mot kinvara i galway, som ligger tvärs över irland, där vi ska sova tre nätter. 
 
 
 
 
den mesta tiden på planen och i bilen läste jag. just nu läser jag igelkottens elegans och jag rekommenderar den verkligen!!! den är så klurig, fin och då och då väldigt rolig!! på vägen till kinvara stannade vi på några småbryggerier som tillverkar whiskey, men ingen hade öppet... så vi fick fara vidare.
 
 
ireland 24/3
 
 
vi stannade också och fikade på vägen. det fick bli gigantiska irländska bakverk på ett supermysigt café i ett litet sömnigt irländsk samhälle. väldigt idylliskt! 
 
 
 
 
det som är så underbart med att vara i irland just nu över påsk är att det verkligen är så fint utomhus! det är gröna gräsmattor överallt, och påskliljorna blommar vars du än går. vi hittade till och med ett gäng körsbärsträd som precis börjat slå ut!
 
 
ireland 24/3
 
 
när vi kom fram till hotellet i kinvara hade det hunnit bli mörkt, så vi gick mest bara en runda kring byn/stan/samhället för att sedan äta middag på en liten bar. vi beställde alla varsin pizza som var så himmelskt god! sedan gick vi hem till hotellet igen och slocknade på en gång.
 
ha det fint!
0 kommentarer