brownie

för en vecka sedan gjorde jag något väldigt drastiskt med mitt hår. jag gick till frisören och kom därifrån som brunett. det känns fortfarande väldigt ovanligt att inte ha ljust hår längre, men det är i alla fall skönt att slippa bleka utväxten varje månad och behöva lägga ned så mycket tid på att försöka hålla håret i en jämn pastellig färg.
 
 
 Untitled
 
 
innan min coola transformation var mitt hår ganska tråkigt. det hade en taskig "icke-färg", en ganska lång utväxt och lite slitna toppar. 
 
 
Untitled
 
 
sedan kom det här superläskiga med färgningen... jag har som färgat håret ljust sen jag gick i fyran, då jag blekte mitt hår för första gången. sen var jag blond tills jag i åttan bestämde mig för att rosa var min grej. sedan dess har jag haft alla möjliga hårfärger som rosa, lila, silver, vitt, blått, grönt och så vidare. så att färga det brunt kändes lite vemodigt... dels hade jag ingen aning om jag skulle passa i det (det har jag fortfarande inte), och dels så kommer det bli så superjobbigt att bli ljus igen och kunna färga det pastelligt när jag har lust.
 
men jag hade ändå bestämt mig för att låta mitt hår vila lite ett tag, och för att vara modig och våga färga det i en helt ny färg.
 
 
Untitled
 
 
såhär blev det i alla fall, riktigt mörkt och mycket kortare.
 
så, vad tycker ni om min nya hårfärg?
 
0 kommentarer