spotify year in music

hej hej!! spotify har ju släppt year in music i år igen, och jag är så pepp!! det är ju alltid lika kul att få se vilken musik som betytt mycket för en under året som gått, för det säger ju som alltid något om hur ens år har varit. så jag tänkte visa er lite hur mitt musikår har sett ut, let's go yo!!
 
year in music -15
 
 
jag började året med att lyssna på bones av justin tebbutt, en låt jag inte ens kommer ihåg hur den går... men det jag kommer ihåg är att den kommer från en lista av spotify som heter "hangover friendly singer-songwriter" som jag spelade i bakgrunden på nyårsnatten, och tydligen fick denna gitarrdänga inleda 2015.
 
 
year in music -15
 
 
min mest spelade artist 2015 blev veronica maggio, vilket inte är så överraskande eftersom jag nästan alltid har hennes plattor på repeat i lurarna. efter henne kom marina and the diamonds, she & him, passenger och mumford & sons.
 
 
year in music -15
 
 
mina mest spelade album 2015 är också mycket veronica. Jag lyssnade som besatt på henne, särskilt i våras. på första plats har vi satan i gatan av veronica maggio, därefter handen i fickan fast jag bryr mig även den av veronica, ...och stora havet av jakob hellman, the secret life of walter mitty av många olika superfina artister och till sist och vinnaren är... av veronica maggio.
 
  
year in music -15
 
 
min mest spelade låt 2015 är tydligen visst är det vackert av zacke, vilket förvånar mig ganska rejält... jag hade tippat på en veronicalåt, men ingen av hennes låtar har tydligen lyckats klättra upp på en topp-5-plats. jag har tydligen även lyssnat mycket på only you av yazoo, kom igen av steget, you're never fully dressed without a smile av sia och nej tack av vapenbröder.
 
 
year in music -15
 
 
och mina mest spelade genrer. pop, swedish pop, indie folk, soft rock och classic swedish pop.
 
  
year in music -15
 
 
jag har alltså spenderat fyrtioentusen (??) minuter på att lyssna på musik detta år, eller sexhundrasjuttiosju timmar, eller tjugioåtta dagar....
 
 
year in music -15
 
 
jag har i alla fall varrierat mig lite mer när det gäller artister detta år än vad jag gjorde 2014. då lyssnade jag nästan enbart på passenger och marina and the diamonds.
 
  
year in music -15
 
 
en hel del olika låtar har det också hunnit bli, hela tretusenfyrahundraåttionio stycken...
 
 
sedan kommer det som jag nästan kan tycka är roligast att se, nämligen vilken musik en lyssnat på under de olika årstiderna. för mig blir det så mycket enklare att komma ihåg vad jag gjort under året när jag får återuppleva musiken jag lyssnade på när jag gjorde det.
 
 
year in music -15
 
 
vintern var tillängnad the wombats, mumford & sons och ellie goulding. the wombats är verkligen en av mina absoluta favoriter när det kommer till musik, men ellie har jag knappt lyssnat något på sen i vintras.
 
 
year in music -15
 
 
våren kom och jag lyssnade på såååååå mycket musik! jag hoppade mellan att vara superlycklig och älska allt, till att stänga in mig själv och fundera över djupa saker och känna för mycket. men det var veronica maggio, marina and the diamonds och jakob hellman som stod vid min sida under våren.
 
 
year in music -15
 
 
efter vårens känslorus kom sommaren där jag verkligen inte kände någonting, jag var inte glad, jag var inte ledsen, jag var inte arg. jag var bara helt avstängd. detta resulterade i att jag inte lyssnade på så mycket musik, och det lilla jag lyssnade på var låtar som fick mig att minnas mina finaste stunder. selah sue som påminde om polen, passenger som påminde om 2014, och finaste håkis som påminde om livet.
 
 
year in music -15
 
 
till hösten var jag trött på att stänga ute alla viktiga personer i mitt liv, och ville istället vara så nära alla jag bryr mig om som möjligt, vilket kan gå lite knackigt när man inte har pratat med varandra på en hel sommar... jag lyssnade i alla fall på she & him, passenger och raymond & maria. mycket fint och mycket poetiskt.
 
och det var det, mitt 2015 i musik. som jag längtar efter vad 2016 har att erbjuda i musikväg!
0 kommentarer